بهبود عملکرد وب سایت با LiteSpeed

بیرتانیپس سایتی مرجع برای معرفی وردپرس و افزونه

بهبود عملکرد وب سایت با LiteSpeed

بهبود عملکرد وب سایت با LiteSpeed
را به عنوان سرور اصلی وب امتحان کند. LiteSpeed جایگزینی مهم برای پشتیبانی آپاچی با پشتیبانی پرونده .htaccess است .

در مقایسه با آپاچی ، مزایای کاملاً کمی دارد:

معماری رویداد
موتور کش پیشرفته
HTTP / 2 ، پشتیبانی QUIC
ویژگی های امنیتی داخلی
اما این فقط نوک کوه یخ است!

hPanel
LiteSpeed از پانل های ارائه دهنده میزبانی محبوب مانند WHM / cPanel ، DirectAdmin ، Plesk و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

با این حال ، هاستینگر از یک صفحه میزبان سفارشی - hPanel - استفاده می کند که دارای یک مدیریت پویا از طریق مبتنی بر Redis و Openresty + اسکریپت های LUA سفارشی است. این نحوه عملکرد است: داده های vhost در Redis ذخیره می شوند . Openresty گفت داده ها را هنگام دریافت درخواست وب بازیابی می کند. سپس به سرور وب آپاچی منتقل می شود.

در ابتدا ، LiteSpeed ​​با استفاده از پرونده های پیکربندی پیکربندی شده است. با این حال ، ما می خواستیم مدیریت کاملاً پویا را پیاده سازی کنیم ، که نیازی به بارگیری مجدد سرویس ها برای به روزرسانی پیکربندی نیست ، همانطور که با راه اندازی Openresty انجام دادیم. ما با پشتیبانی LiteSpeed ​​تماس گرفتیم ، تنظیم فعلی ما و این واقعیت را که می خواهیم مدیریت پویایی داشته باشیم توضیح دادیم.

به نظر می رسد ، ما خوش شانس بودیم که آنها در حال توسعه نسخه 5.4 LiteSpeed ​​بودند . آنها از کمک و اجرای آن در شاخه توسعه خوشحال بودند. این خبر بسیار خوبی بود زیرا ما مجبور نیستیم دوباره فرایند مدیریت فعلی vhost خود را مجدداً اجرا کنیم .

بنابراین ما فقط جایگزین آپاچی نشدیم بلکه از شر Openresty نیز خلاص شدیم ، نرم افزار کاربردی را برای پردازش درخواست ها کاهش دادیم که باعث افزایش کارایی نیز می شود.

سرعت توسعه
وقتی در ابتدا قصد داشتیم به LiteSpeed ​​مهاجرت کنیم ، فکر می کردیم این کار حدود یک ماه طول بکشد. پس از بحث در مورد نحوه اجرای آن ، مهندسان LiteSpeed در حدود یک هفته نسخه کاری با مدیریت پویا vhost را تهیه کردند که برای چنین نرم افزاری بسیار سریع است. ما آن را در محیط توسعه خود نصب کردیم و ابزارهای مهاجرت را برای جایگزینی آپاچی آماده کردیم.

پشتیبانی از Redis به LSWS 5.4RC3 اضافه شد. از بدبختی ما ، ما متوجه نشده ایم که چه مقدار تغییراتی در LSWS 5.4RC3 انجام شده است. تاریخ انتشار نسخه پایدار هنوز برای ما ناشناخته بود. RC4 با تغییرات اضافی که باید آزمایش شود در راه بود. در اینجا در هاستینجر اغلب ما ترافیک بدی را به وب سایت های مشتریان خود تجربه می کنیم ، بنابراین این یک محیط خوب برای گرفتن همه خطاهای غیر منتظره بود. پس از اولین استقرار در سرور تولیدی ما ، شروع به دریافت گزارش خرابی کردیم. در این مرحله ، فصل شکار اشکال ها آغاز شد. تقریباً دو ماه از زمان اولین استقرار ، ما روزانه گزارش اشکالات را به مهندسان LiteSpeed ​​اعلام کردیم. نکته خوب این است که وقتی LSWS به هر دلیلی خراب شود ، فقط بازدید کننده ای که به آن اشکال برخورد کرده است تحت تأثیر قرار می گیرند زیرا LSWS یک فایل اصلی تولید می کند و تقریباً بدون هیچ زمان مجدداً مجدداً راه اندازی می شود. مهندسان LiteSpeed ​​برای رفع این اشکالات متمرکز شده بودند و ما تنها در چند ساعت پس از گزارش دادن آنها هر روز نسخه جدیدی دریافت کردیم. هنگامی که ما دریافت گزارش خرابی از سرور اول را متوقف کردیم ، استخر سرور را که با LiteSpeed ​​کار می کند ، افزایش دادیم ، سپس اشکالات جدید ظاهر می شوند. پس از گذشت حدود سه ماه از انجام چنین آزمایشاتی ، تأیید ، گزارش و رفع اشکالات در هفته بدون گزارش خرابی صورت گرفت و ما می توانیم بگوییم که بالاخره نسخه پایدار آمد.

نتیجه
پس از استقرار LiteSpeed ​​، در مقایسه با راه اندازی قدیمی ما شاهد بهبود عملکرد قابل توجهی بود. اکثر مشتری های ما از WordPress به عنوان سیستم مدیریت محتوا خود استفاده می کنند ، بنابراین ما آن را با LiteSpeed ​​در سرورهای خود تست کردیم. ما شاهد پیشرفت بسیار خوبی در Time By First Byte (TTFB) در مقایسه با Apache هستیم.

apache openersty vs litespeed

افزونه LiteSpeed ​​Cache
مهندسان LiteSpeed ​​افزونه LiteSpeed ​​Cache خود را برای وردپرس ایجاد کرده اند. با استفاده از این افزونه نصب شده TTFB با یک حاشیه عالی حتی بیشتر بهبود یافت.وردپرس با افزونه litespeed-cache

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد افزونه LiteSpeed ​​Cache ، می توانید این مقاله را بخوانید .

علاوه بر این ، آخرین نسخه LiteSpeed ​​5.4 دارای پیشرفت های چشمگیری در SSL / TLS ، QUIC و ویژگی های امنیتی یکپارچه است که به طور پیش فرض در تمام سرورهای Hostinger فعال شده است.

پس از مشاهده چنین عملکردی برتر ، تصمیم گرفتیم افزونه LiteSpeed ​​Cache را برای کلیه کاربرانی که WordPress را از طریق نصب خودکار میزبان نصب می کنند ، نصب کنیم . ما همچنین همه کاربران با استفاده از WordPress یا سایر CMS های محبوب را ترغیب می کنیم تا افزونه LiteSpeed ​​Cache را نصب کنند تا از مزایای آن استفاده کنند.

LiteSpeed ​​افزونه های کش را برای محبوب ترین CMS مانند وردپرس ، مگنتو ، جوملا ، PrestaShop ، OpenCart ، دروپال و موارد دیگر ایجاد کرده است. کل لیست را در اینجا بررسی کنید .

در هاستینگر همیشه سعی می کنیم با استفاده از این فناوری بتوانیم با استفاده از جدیدترین فناوری ، بهترین تجربه را برای کاربران خود فراهم کنیم. ما می خواهیم نصب ، استفاده و نگهداری از وب سایت های خود را برای مشتریان آسان کنیم.

داستانهای برتر
معرفی PHP 7.4: عملکرد ، ویژگی ها ، استهلاک ها
11 دسامبر • مهندسی

معرفی PHP 7.4: عملکرد ، ویژگی ها ، استهلاک ها
بیشتر بخوانید
چگونه می توانیم اسپرینت های طراحی را در هاستینجر اجرا کنیم
27 نوامبر • بازاریابی

چگونه می توانیم اسپرینت های طراحی را در هاستینجر اجرا کنیم
بیشتر بخوانید
بهبود عملکرد وب سایت با LiteSpeed
29 ژوئیه • مهندسی

بهبود عملکرد وب سایت با LiteSpeed
بیشتر بخوانید
نویسنده
نویسنده
Aurimas Lapienė / aurimaslapiene

داستانهای مرتبط
معرفی PHP 7.4: عملکرد ، ویژگی ها ، استهلاک ها
11 دسامبر • مهندسی

معرفی PHP 7.4: عملکرد ، ویژگی ها ، استهلاک ها
بیشتر بخوانید
بهبود عملکرد وب سایت با LiteSpeed
29 ژوئیه • مهندسی

بهبود عملکرد وب سایت با LiteSpeed
بیشتر بخوانید
SRE زندگی روزانه: سبد خونریزی
27 مه • مهندسی

SRE زندگی روزانه: سبد خونریزی
بیشتر بخوانید
نویسنده
آلن
پاسخ دهید
05 آوریل 2020

آیا کسی می تواند به من بگوید: - میزان ذخیره برنامه Premium چقدر است؟ می توانید اضافی بخرید؟

نویسنده
آندریوس اس.
پاسخ در تاریخ 06 آوریل 2020

سلام آلن ، این 20 گیگ است اما در صورت نیاز بیشتر می توانید برنامه خود را در هر زمان ارتقا دهید!

نویسنده
پاسخ Ritesh Sharma
09 اکتبر 2019

اخیراً سایتی ایجاد کردم و با میزبانی هاستینجر و سیراب سایت نتیجه عالی پیدا کردم. هر وب سایت کسب و کار کوچک می تواند به راحتی با ارزانترین برنامه میزبانی از هاستینجر اجرا شود و با چراغ قوه می تواند عملکرد بالایی داشته باشد. ریتش

پاسخ دهید
اظهار نظر

نظر خود را وارد کنید
نام*

اسمت را وارد کن
پست الکترونیک*
ایمیل خود را وارد کنید
با استفاده از این فرم شما با ذخیره و اداره اطلاعات خود توسط این وب سایت موافقت می کنید. *

این سایت از Akismet برای کاهش اسپم استفاده می کند. بدانید که چگونه داده های نظر شما پردازش می شود

چگونه می توانیم اسپرینت های طراحی را در هاستینجر اجرا کنیم
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.