بحران یمن در حالی که جدایی طلبان عدن اعلام می کنند خودگردان هستند

بیرتانیپس سایتی مرجع برای معرفی وردپرس و افزونه

بحران یمن در حالی که جدایی طلبان عدن اعلام می کنند خودگردان هستند

بحران یمن در حالی که جدایی طلبان عدن اعلام می کنند خودگردان هستند
سهام
71
مبارزان با شورای انتقالی جنوبی جدایی طلب یمن در هنگام استقرار در شهر جنوبی عدن از پرچم جدایی طلبان عبور می کنند.
مبارزان با شورای انتقالی جنوبی جدایی طلب یمن هنگام استقرار در جنوب شهر عدن ، از پرچم جدایی طلبان عبور می کنند. عکس: صالح العبیدی / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ
دولت تحت حمایت عربستان سعودی در یمن هشدار داده است که اگر جنبش جدایی طلب قدرتمند این کشور با اعلام خودمختاری بر شهر بندر کلیدی عدن و سایر استان های جنوبی پیش رود ، فاجعه ای را فاش خواهد کرد.

نیروهای مسلح شورای انتقالی جنوبی روز یکشنبه در عدن مستقر شدند ، کرسی موقت دولت شناخته شده بین المللی با حمایت ائتلاف نظامی به رهبری سعودی که تاکنون STC را شامل می شد.

امارات متحده عربی برخلاف عربستان سعودی از STC حمایت کرده است ، بنابراین این اقدام پتانسیل را دارد که دو متحد نزدیک خلیج فارس را در برابر یکدیگر گشود ، وظیفه تأمین توافق ملی را برای خاتمه دادن به جنگ داخلی پنج ساله و احتمالاً تقسیم جغرافیایی موجود در مستعمره سابق انگلیس را قبل از اتحاد یمن در سال 1990 بازگرداند.

تبلیغات

STC روز شنبه با اعلام دستورالعمل اضطراری در عدن و کلیه استان های جنوبی ، اقدام خود را انجام داد ، اما نشانه های اولیه ای وجود داشت مبنی بر این که بسیاری از این استان ها از رهبری STC پیروی نخواهند کرد ، و نقشه سیاسی یمن را نیز شکسته تر می کند.

وزیر امور خارجه دولت یمن به رسمیت شناخته شده سازمان ملل متحد ، محمد الحدرامی ، در تلاش برای مهار مقیاس شورش جنوبی ، اقدام STC را محکوم کرد که "از سرگیری شورشیان مسلح آن ... و اعلامیه ای برای رد و برداشت کامل آن است. از توافق نامه ریاض ".

وی از عربستان خواست که "اقدامات قاطعانه علیه ادامه شورش به اصطلاح شورای انتقالی" انجام دهد.

هادرمی ادعا کرد که فرمانداران شبوه ، سوکوترا ، مهرا و هدراموت همه بیانیه STC را رد کرده اند. با این حال ، در عدن روز یکشنبه STC تمام مؤسسات مهم از جمله بندر را به تصرف خود درآورد.

این اقدام STC اگر ریشه ای پیدا کند ، تلاش های بین المللی را برای شروع مذاکرات آشتی و همچنین هرگونه تلاش هماهنگ برای جلوگیری از شیوع تاج ویروس پیچیده خواهد کرد.

جنبش جدایی طلب سالهاست که برای استقلال و شناخت بیشتر در هر مذاکرات صلح ملی فشار می آورد. سال گذشته STC علیه دولت به رسمیت شناخته شده سازمان ملل متحد شورش کرد و عدن را به تصرف خود درآورد و خشونت در سرتاسر غرب شهر گسترش یافت.

عربستان سعودی در 5 نوامبر توافق نامه ای میان دو طرف انجام داد تا دولت فراگیر تری ایجاد کند و همه نیروها را تحت کنترل دولت قرار دهد ، اما این توافقنامه شامل خروج نیروها به سختی عملی نشده است.

پنج سال است که ریاض با تلاش برای بازگرداندن دولت هادی به قدرت در سراسر کشور با شکست یک شورش حوتایی با حمایت ایران از نیروی هوایی خود استفاده کرده است.

اما در ماه های اخیر ریاض ، که با تقسیم در میان نیروهایی که در یمن از آن پشتیبانی می کند و عدم توانایی خود برای پیروزی نظامی ، با آن روبرو است ، روبرو شده است که سیگنال هایی را ارسال کرده که می گوید اگر حوثی ها به خطر بیفتند ، می توانند جنگ را پایان دهند.

روز جمعه عربستان سعودی اعلام کرد که در اقدامی که مورد استقبال انگلیس و مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد قرار گرفت ، آتش بس دو طرفه و بطور دقیق مشاهده شده را به مدت چهار هفته تمدید کرد.

گریفیتس می گوید که وی سعی در ایجاد مذاکرات مجازی برای ایجاد "آتش بس دائمی جامع و توافق شده متقابل" داشته است ، اما می گوید این امر مستلزم همکاری همه طرفین است.

تبلیغات

STC که گفته است که می خواهد در هر مذاکرات سیاسی گنجانده شود ، از ماه ژانویه از کمیته های اجرای معامله ریاض خارج شد. STC می گوید دولت هادی دچار فساد شده است و مرتبا از پرداخت حقوق کارمندان بخش دولتی امتناع می ورزد.

امارات متحده عربی ، مانند STC با حزب اسلامگرایان اسلامی که بخشی از دولت هادی در جنوب است ، مخالفت می کند ، طی 12 ماه گذشته نیروهای خود را از یمن خارج کرده اما جاه طلبی ها را برای کنترل بنادر تجاری در سراسر جنوب حفظ کرده است. امارات متحده عربی حزب Islah را شاخه ای از اخوان المسلمین می داند که با خاور میانه با آن مخالفت می کند.

از آنجا که شما در اینجا ...
... ما یک نفع کوچک برای پرسیدن داریم. افراد بیشتری مانند شما ، روزنامه نگاری مستقل و تحقیقاتی گاردین را نسبت به گذشته مطالعه و پشتیبانی می کنند. و برخلاف بسیاری از سازمان های خبری ، ما تصمیم گرفتیم گزارش های خود را برای همه باز نگه داریم ، صرف نظر از اینکه در آن زندگی می کنند یا آنچه را که می توانند هزینه پرداخت کنند.

گاردین با بحرانی ترین مسائل زمان ما - از تشدید فاجعه آب و هوا گرفته تا نابرابری گسترده تا نفوذ فناوری های بزرگ بر زندگی ما - درگیر خواهد شد. در زمانی که اطلاعات واقعی یک ضرورت است ، ما معتقدیم که هر یک از ما ، در سراسر جهان ، مستحق دسترسی به گزارشگری دقیق با صداقت در قلب خود هستیم.

استقلال تحریریه ما به این معنی است که ما دستور کار خودمان را تنظیم می کنیم و نظرات خودمان را بیان می کنیم. روزنامه نگاری نگهبان عاری از تعصبات تجاری و سیاسی است و تحت تأثیر صاحبان میلیاردر یا سهامداران آن نیست. این بدان معنی است که ما می توانیم به کسانی که کمتر شنیده می شوند ، صدایی دهیم ، کاوش کنیم که دیگران کجا رد می شوند و کسانی که در قدرت هستند را به شدت به چالش بکشند.

ما امیدواریم که امروز شما را در حمایت از ما در نظر بگیرید. ما به حمایت شما نیاز داریم تا روزنامه نگاری با کیفیت و آزاد و مستقل ارائه دهیم. هر سهم خواننده ، چه بزرگ و چه کوچک ، بسیار با ارزش است. از Guardian به اندازه 1 پوند حمایت کنید - و فقط یک دقیقه طول می کشد. متشکرم.

از نگهبان پشتیبانی کنید
در ماه ژوئیه به من یادآوری کنید
روش های پرداخت پذیرفته شده: ویزا ، مسترکارت ، American Express و پی پال
مباحث
یمن
هفته های آینده رعد و برق ، فرشتگان آبی برای استقبال از کارگران کوروی ویروس از نیویورک پرواز می کنند
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.